vrijdag 6 september 2013

vrije tekst

Paardrijden is echt mijn ding!

Ik zit op paardrijden omdat ik paarden lief vind en mooi en ik hou van paardrijden, maar nu ga ik beginnen met mijn verhaal.

Ik moet elke dinsdag weg. Want dan ga ik naar paardrijden. Ik ga altijd met Danique naar paardrijden toe.
Als ik daar ben vraag ik aan Tom(die geeft les) “op wie moet ik rijden?” en dan zegt Tom “Bonte” (dat is mijn lievelings pony). Dan zeg ik” oké Tom!”. Dan loop ik naar mijn pony en doe ik het hoofdstel en het zadel goed. En dan om 4 uur gaan we rijden. Als we de bak in moeten zeggen we altijd “mag ik binnen komen” want dan weet degene die aan het rijden is dat ik binnen kom en dat we dan niet tegen elkaar aan botsen. Als we dan binnen komen gaan we opstappen en je moet nooit de zingel (een zingel zit onder het buik van het paard) vergeten want als die los zit dan val je er later af als hij in draf gaat en dat is niet fijn! Na een half uur gaan we in galop. Dat vind ik het leukste gedeelte van de les. Maar na een paar minuten gaan we stoppen. En na de les gaan we afstappen en dan zie ik de andere kinderen al staan. Als ik dan de bak uit ben ga ik hem afzadelen. En als ik klaar ben met afzadelen breng ik het zadel en hoofdstel naar de zadelkamer. En daarna ga ik met Danique poetsen. En als we klaar zijn met poetsen gaan we gewoon weer naar huis.

Hier nog een foto`s van bonte! dit was mijn vrije tekst van Richelle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten